کتاب کار عمیق

تأثیرگذارترین خلاصه کتاب کار عمیق

متأسفانه امروزه به دلیل استفاده زیاد از تلفن های همراه و حواسپرتی های مکرر دیگر کمتر کسی به تمرکز و کار عمیق اهمیت می‌دهد و از اهمیت تمرکز بی‌خبر هستند!

طبق تحقیقات و مطالعاتی که انجام شده ذهن انسان فقط ۵ ثانیه می‌تواند روی چیزی تمرکز کند و بعد از ۵ ثانیه تمرکز به سمتی دیگر می‌رود. تمرکز مانند هر مهارت دیگری نیازمند تمرین و توجه است و به اصطلاح باید ماهیچه تمرکز ذهن خود را با انجام یکی سری تمرین ها و یادگیری یک سری اصول تقویت کنیم.

 

داستان از چه قراره؟

کتاب کار عمیق

تمرکز در اصل به معنی حفظ توجه خود در مدت زمان طولانی بر یک موضوع است برای مثال زمانی که می‌خواهیم کتاب بنویسیم و در مدت ۶۰ دقیقه تمام توجه خود را بر نوشتن آن کتاب صرف بکنیم در اصل تمرکز کرده‌ایم.

در این مقاله از سایت ذهن سفید قصد دارم خلاصه کتاب کارعمیق از اقای کال نیوپورت را قرار بدهم تا با استفاده از مطالبی که در ادامه گفته می‌شود دوباره ماهیچه تمرکز خود را تقویت کنید و بتوانید بهره وری خود را به شکل دیوانه واری افزایش دهید!

 

این کتاب چه اثری در زندگی من ایجاد می‌کنه؟

وقتی تلاش می‌کنیم که به مسائل و موضوعات کوچک توجهی نکنیم و تمرکز خود را بر موضوعات اصلی که برای ما بسیار سود مند هستند، با سرعتی بیشتر از قبل به سمت موفقیت های زندگی حرکت خواهیم کرد.

در ادامه به اثری که این کتاب ارزشمند در زندگی ما ایجاد می‌کند می‌پردازیم.

 

۱.بهره وری بیشتر

خلاصه کتاب کار عمیق

وقتی که روی کارتان تمرکز می‌کنید، آن کار با سرعتی بیشتر از قبل انجام می‌شود. با انجام سریع و دقیق یک کار قبل از اینکه به سراغ کارهای دیگرتان بروید، شما در کار قبلی خود مؤثر تر و کارآمدتر عمل کردید و حس بهتری پیدا می‌کند و این حس به شما در داشتن تمرکز بیشتر کمک می‌کند!

به جرئت می‌توان گفت که اصلی ترین فایده تمرکز، بالارفتن دقت و سرعت در انجام کارها است.

 

۲.افزایش خلاقیت شما

زمانی که با تمام قدرت ذهن خود کارهای خود انجام می‌دهید، ایده ها و فکر های جدید در اراتباط با کارتان به ذهن شما الهام می‌شود.

زمانی که این الهامات به ذهن شما وارد می‌شوند شما با یادداشت کردن این ایده ها و بررسی آن ها درزمان خود، نه تنها می‌توانید کار و حرفه خود را پیشرفت دهید بلکه می‌توانید ذهن خود راتقویت کنید تا ایده های بیشتری را به سمت خود جذب کند و در نهایت خلاقیت شما روز به روز افزایش میابد.

 

۳.بالا رفتن کیفیت کار ها

زمانی که شما با تمرکز در یک زمان در حال انجام یک کار باشید، در واقع شما دارید این نکته را به مغز خود گوشزد می‌کنید که “در انجام این کار من نیاز به دقت زیادی دارم” و به تدریج ذهن شما یاد می‌گیرد که باید در انجام کارهای تان دقت بالایی داشته باشد و در نهایت کیفیت کار شما بهتر از قبل می‌شود.

 

۴.کاهش استرس ها

کار عمیق

انجام دادن به موقع کار در عین در بالاترین کیفیت خود نگرانی های شما را بدلیل کاهش عملکردتان کمتر می‌کند و استرس کمتری درطول روزی تجربه می‌کنید.

زمانی که شما چندین کار را در یک زمان انجام دهید به مرور ذهن شما تحلیل رفته و استرس بیشتری را تجربه می‌کنید اما زمانی که در یک زمان مشخص یک کار را با دقت و تمرکز بالا انجام می‌دهید، با ذهنی آرام و بدون استرس می‌توانید با کمترین تلاش به هدف خود نزدیک شده و به آن برسید.

 

۵.پیشرفت و احساس خوب!

یقیناٌ ذهن متمرکز، احساس خوب و خوشحالی را با خود می آورد!

با تمرکز بر روی کارهای‌تان و حفظ توجه خود در مدت زمان طولانی، می‌توانید انرژی خود را کنترل کنید. داشتن تمرکز این امکان را به شما می‌دهد که فکر کنید چه کسی هستید و دوست دارید چه کاری را انجام دهید و به اصطلاح “تکلیفتان را به خودتان مشخص می‌کند”.

زمانی که با تمرکز کارهایتان را انجام می‌دهید درواقع در بهترین حالت خود هستید و این به شما این اجازه را می‌دهد که بهترین نوع زندگی را که لایق آن هستید برای خود بسازید و احساس بهتری را تجربه کنید.

 

درباره نویسنده کتاب کار عمیق

نویسنده کتاب کار عمیق

کالوین نیوپورت، نویسنده‌ی کتاب کار عمیق و مهندس کامپیوتر، در ۲۳ جون ۱۹۸۲ متولد شد. او نویسنده‌ی شش کتاب خودیاری است. کتاب‌های او در زمینه‌ی موفقیت در دانشگاه و موفقیت در زمینه‌های کاری است.
کال نیوپورت که استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است، در زمینه نظریه سیستم های توزیع شده تحقیق می کند. علاوه بر کارهای دانشگاهی، در زمینه تعامل و اندر کنش بین فرهنگ و تکنولوژی می نویسد.
کال نیوپورت تاکنون ۶ کتاب نوشته که آخرین آنها، کتاب پرفروش «مینیمالیسم دیجیتالی؛ انتخاب یک زندگی متمرکز در یک جهان پر سروصدا» است. معروف ترین کتاب او یعنی کتاب «کار عمیق» از سال ۲۰۱۷ تاکنون، همواره مورد توجه و استقبال خوانندگان و منتقدین بوده است.

 

داستان چیه؟!

نویسنده در کتاب کار عمیق می‌گوید که ما توانایی خود را در تمرکز عمیق و غوطه ور شدن در یک کار پیچیده از دست داده ایم.

در ادامه کتاب او به شما یاد می‌دهد که چگونه این مهارت را دوباره در ذهن خود پرورش دهید و بیش از همیشه بتوانید در حین کار کردن تمرکز عمیق داشته باشید.

 

در ادامه مقاله با من همراه باشید تا این کتاب ارزشمند را در ۳ درس برای شما خلاصه بکنم:

۱. ۴ استراتژی برای کار عمیق وجود داردکه همه آن ها نیاز به توجه دارند!

۲. انجام مدیتیشن در بین کارهای روزانه به شما کمک می‌کند تا بهتر و عمیق تر روی کارتان تمرکز کنید!

۳. در بعضی زمان مشخص در روز درست از کار کردن بردارید!

امیدوارم که تجهیزات غواصی خود را آورده باشید!! چون قرار است در ادامه به عمق کتاب کار عمیق برویم.

 

درس اول: از یکی از این ۴ استراتژی کار عمیق استفاده کنید و درمورد انجام آن مصمم باشید!

یکی از خوبی های این کتاب این است که برای افراد مختلف می‌تواند مؤثر باشد. به این معنی که نویسنده کتاب با دقت چهار استراتژی برای انجام کار عمیق پیشنهاد داده است که برای اکثر افراد جامعه کار می‌کند و می‌تواند اثر گذار باشد!

 

۴ استراتژی برای انجام کار عمیق

استراتژی اول: استفاده از یک مکان آرام برای انجام کارها

دانلود کتاب کار عمیق

مکانی را برای انجام کارهای تان انتخاب کنید که برای شما مزاحمت ایجاد نشود و بتوانید در بیشترین حالت آرامش کار خود را انجام دهید.

به طور مثال اگر می‌خواهید یک کتاب بنویسید به باغ خود بروید یا به ویلای خود در شمال!

مکانی را انتخاب کنید که از تکنولوژی و افرادی که میتوانند برای شما مزاحمت ایجاد کنند و تمرکز شما را به هم می‌زنند، دور شوید!

 

استراتژی دوم: برای انجام کار عمیق زمان‌های مشخصی در طول روز تعیین کنید

بلوک‌های ۴ تا ۶ ساعته برای انجام کار عمیق تعیین کنید، برای مثال اگر می‌خواهید در باغ خود شروع به نوشتن کتاب بکنید و به صورت عمیق روی آن تمرکز کنید، پس از تمام شده زمان مشخصی که تعیین کرده بودید می‌توانید از آن مکان خارج شوید و به کارهای دیگر خود بپردازید.

 

استراتژی سوم: از هفته قبل زمان‌های کار عمیق خود را مشخص کنید

روز خود را به قسمت‌های زمانی مشخص تقسیم کنید برای مثال بلوک‌های ۹۰ دقیقه‌ای، این تکنیک شبیه تکنیک پومودورو است.

و از یک تقویم استفاده کنید تا با استفاده از آن بتوانید پیشرفت خود را بررسی کنید. برای مثال از هفته قبل، هفته جدید را برنامه ریزی کنید و زمان‌‎هایی که قرار است کار عمیق انجام دهید را نویشته و مکتوب کنید.

سعی کنید کار کردن با بلوک‌های زمانی مشخص را برای خود تبدیل به یک عادت کنید.

 

استراتژی چهارم: هر زمان که میتوانید کار عمیق انجام دهید

شاید شما انسان پر مشغله ای باشید و نتوانید یک زمان مشخص در طول روز برای انجام کار عمیق انتخاب کنید.

سعی کنید هر زمان در طول روز که حس کردید می‌توانید کار عمیق انجام دهید، آن زمان را برای انجام کار عمیق اختصاص دهید.

برای مثال من این هفته بسته با کارهایی که دارم در بین ساعات ۲ تا ۴ وقت آزاد دارم که می‌توانم این زمان‌ها را به نوشتن کتاب یا مقالاتم بپردازم. به مرور زمان شما به این توانایی می‌رسید که می‌توانید در طی زمان‌های مشخص کار عمیق انجام دهید بدون اینکه اینکار به کارهای دیگر شما لطمه ای وارد کند!

 

درس دوم: با انجام مدیتیشن از زمان غیر استفاده خود نهایت استفاده را بکنید

مدیتیشن برای کار عمیق

این ایده را من خیلی وقت پیش واقعا دوست داشتم و آن را انجام می‌دادم که پس از مطالعه این کتاب، این کار را بیشتر از قبل انجام می‌دهم!

نویسنده کتاب کار عمیق اسم این مدیتیشن را مدیتیشن مولد گذاشته است که در استفاده از زمان‌های اضافی شما می‌تواند بسیار سودبخش باشد.

برای مثال اگر هر روز صبح با مترو به سمت محل کار خود می‌روید و می‌دانید که ۳۰ دقیقه برای رفتن و برگشتن به محل کار خود فرصت دارید، که نمی‌توانید کار دیگری را انجام دهید، از این زمان برای حل یک مشکل پیچیده در ذهن خود استفاده کنید.

در رفت و آمدها، دوش گرفتن، کارهای خانه و پیاده‌روی‌های روزانه خود می‌توانید از این فرصت‌ها استفاده کنید و به خوبی در این زمان‌ها به راه‌های بهتر کردن زندگی خود فکر کنید.

از وقتی که یک ردیابت جی پی اس خریداری کرده ام، سعی می‌کنم روزانه ۱۰۰۰۰ قدم پیاده روی داشته باشم و به همین دلیل است کمه اغلب در عصر ها یک پیاده روی ۱ تا ۲ ساعته انجام می‌دهم.

من اغلب در این زمان‌ها به چگونگی گسترش و پیشرفت خودم و کارم فکر می‌کنم و به پیشرفت ذهن سفید فکر می‌کنم.

با انجام این کار دیگر هر زمان که به مشکل بزرگی در زندگی برخورد کردید می‌توانید آن را خرد خرد کرده و آن را حل کنید.

 

درس سوم: هر روز در زمان مشخصی کار را ترک کرده و استراحت کنید!

استراحت برای کار عمیق

کال نیوپورت عادت دارد که روز کاری خود را ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر به پایان برساند. پس از این ساعت نه ایمیل چک می‌کند نه به اینترنت می‌رود و نه لیست کارهایی که باید انجام می‌داد رابررسی میکند.

مغز ما هر شب به فضایی نیاز دارد که از کار دور شود و استراحت کند. با ترک کردن کار و چک نکردن ایمیل هر روز در یک زمان مشخص خود را محدود کنید! به این ترتیب هر روز یک زمان آزاد ثابت برای ریکاوری و برگرداندن انرژی خود دارید.

برای مثال من ایمیل‌هایم را در ساعت ۱۱ صبح تا ۵ عصر باز می‌گذارم تا وارد صندوق ورودی شوند سپس پس از بررسی مجدد آن ها، رایانه خود را خاموش می‌کنم و به ذهن خودم اجازه می‌دهم که استراحت کند.

 

سخن پایانی

ایده کار عمیق یکی از سازنده ترین و بهترین ایده‌ها برای انجام هر کاری است.

اگر می‌خواهید به یک نویسنده خوب تبدیل شوید؛

اگر می‌خواهید به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید؛

اگر می‌خواهید به یک نوازنده موسیقی حرفه ای تبدیل شوید؛

باید کار خود را همانطور که در کتاب کار عمیق گفته شد بصورت عمیق انجام دهید تا به اهداف خود برسید.

دانلود پی دی اف خلاصه کتاب کار عمیق

 

Block "%d9%be%db%8c%d8%b4%e2%80%8c%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3-%d8%ae%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d8%b1-2" not found

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *